Ενημέρωση της Εκπαιδευτικής Κοινότητας για τις προγραμματικές Αρχές και τις Δεσμεύσεις μας, στα ζητήματα λειτουργίας, των Σχολείων του Κορυδαλλού

Αξιότιμες κυρίες, αξιότιμοι κύριοι,

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για τις απόψεις μας, τις προγραμματικές μας αρχές και τις δεσμεύσεις μας, για την επόμενη πενταετία, εφόσον οι πολίτες μας τιμήσουν με την εμπιστοσύνη τους, στις επικείμενες δημοτικές εκλογές, στις 8 Οκτωβρίου 2023.

Τόσο εγώ προσωπικά, όσο και οι συνεργάτες μου αλλά και όλες και όλοι οι υποψήφιοι δημοτικοί σύμβουλοι, βρισκόμαστε διαρκώς στη διάθεσή σας.

Με εκτίμηση,

Στεφανος Χρήστου
Πρ. Δήμαρχος Κορυδαλλού
Πρ. Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά
Υποψήφιος Δήμαρχος Κορυδαλλού

Στεγαστικές ανάγκες

ΣΗΜΕΡΑ:

1) Ως προς τη σχολική στέγη, τη θέση, το περιβάλλον, την παλαιότητα και το ιδιοκτησιακό καθεστώς των σχολικών κτηρίων επισημαίνεται ότι η πλειοψηφία των σχολικών μονάδων στον Κορυδαλλό βρίσκονται δίπλα σε κατοικίες και δρόμους μεγάλης κυκλοφορίας.

Επίσης, το 18ο Δημοτικό και το 3ο Γυμνάσιο, είναι ενοικιαζόμενα, στεγάζονται σε κτήρια με υψηλό βαθμό παλαιότητας, δεν πληρούν τις σύγχρονες απαιτήσεις λειτουργίας σχολείων και δεν υπάρχουν εγγυήσεις για την ασφάλεια των παιδιών εντός των κτηρίων.

Το 4ο και 5ο Γυμνάσιο συστεγάζονται και εναλλάσσονται ανά έτος στα κοντέινερ. Αυτό δημιουργεί ελλείψεις σε αίθουσες, εργαστήρια, βοηθητικές και συμπληρωματικές εγκαταστάσεις.

Το 9ο Δημοτικό είναι ιδιαίτερα μεγάλο και πολυπληθές, αποτελώντας το μεγαλύτερο σχολείο στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά (16 τμήματα, 390 παιδιά).

Η δίχρονη προσχολική εκπαίδευση έκανε αναγκαία την κατασκευή αιθουσών νηπιαγωγείου για να καλυφθούν οι ανάγκες. Την ανάγκη κάλυψαν με αίθουσες προκάτ που τοποθετήθηκαν στους αύλειους χώρους των δημοτικών σχολείων (π.χ. 16ο Δημοτικό πλατεία Ελευθερίας) εκτός από 2 που τοποθετήθηκαν στο τριγωνάκι κοντά στην πλατεία Μέμου ή ενοικιάσεις καταστημάτων που μετέτρεψαν σε σχολείο (π.χ. στη μικρή Ταξιαρχών). Το αποτέλεσμα είναι ο αύλειος χώρος να μικραίνει και άρα η ποιότητα ζωής των μικρών μαθητών ενώ τα παιδιά νηπίου και προνηπίου κάνουν μάθημα σε κοντέινερ και προκάτ.

2) Υπάρχει συγκέντρωση των Λυκείων στο κέντρο του Κορυδαλλού με αποτέλεσμα να ταλαιπωρούνται οι μαθητές που διαμένουν στην ευρύτερη περιοχή του Κορυδαλλού (πχ παιδιά που κατοικούν στο Σχιστό ή κοντά στο Γ’ Νεκροταφείο αναγκάζονται να έρθουν στα σχολεία των 88 στρεμμάτων).

Ως προς την κατάσταση των σχολικών κτηρίων, επισημαίνεται ότι η γενική εικόνα τους, η λειτουργικότητα των χώρων και η δομική τους κατάσταση (κουφώματα, δάπεδα, επιχρίσματα, μονώσεις ταρατσών κλπ) xρήζουν παρεμβάσεων. Περιορίζεται ο Δήμος κυρίως στους ελαιοχρωματισμούς.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ – ΔΕΣΜΕΥΣΕΙΣ:

Κατασκευή νέων σχολικών κτιρίων ώστε να αντιμετωπιστούν οι ελλείψεις και να αντικατασταθούν τα παλαιά και μισθωμένα σχολεία.

Προβαίνουμε στην αξιοποίηση των υφιστάμενων οικοπέδων και στην απόκτηση νέων χώρων για την αντιμετώπιση του μεγάλου αυτού θέματος.

9ο Νηπιαγωγείο: Στεγάζεται σε «αποθήκη» εντός του 11ου Δημοτικού Σχολείου Κορυδαλλού. Δίπλα, επί της οδού Παράσχου και Ξενοφώντος, υπάρχει χώρος ο οποίος απαλλοτριώθηκε επί των ημερών μας.

9ο Δημοτικό: Υπάρχει ανάγκη ανέγερσης νέου σχολείου σε χώρο που ήδη υπάρχει στο Σχιστό.

16ο Δημοτικό: Έχει απαλλοτριωθεί ο χώρος δίπλα στο υπάρχον κτήριο (πεζόδρομος Αγίου Γεωργίου) επί των ημερών μας, ώστε να ανεγερθεί νέα πτέρυγα.

18ο Δημοτικό: Ο χώρος όπου στεγαζόταν το 18ο Δημοτικό Σχολείο υπέστη σοβαρές ζημιές από το σεισμό του 1999 και έχει καταστεί ακατάλληλο. Υπάρχει διαθέσιμο οικόπεδο στην οδό Παπακυριαζή που παραμένει αναξιοποίητο, αφού ουσιαστικά παραιτήθηκε ο Δήμος.

Ανέγερση Λυκείου στο Σχιστό του Κορυδαλλού σε υπάρχοντα χώρο.

Ανάγκη εύρεσης ασφαλούς χώρου για τη στέγαση του 3ου Γυμνασίου το οποίο στεγάζεται σε παλαιό και μισθωμένο κτήριο.

Πρόχειρη και προεκλογικού χαρακτήρα η εξαγγελία της Διοίκησης για αξιοποίηση του κτηρίου του παλιού ΟΤΕ.

1) Αναβαθμίσεις, επεκτάσεις, βελτιώσεις κτιρίων και εγκαταστάσεων ώστε να αντιμετωπιστούν τα ποίκιλα προβλήματα που σχετίζονται με την παλαιότητα των κτιρίων, τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικές, διοικητικές, αθλητικές, ψυχαγωγικές και άλλες.

2) Χαμηλή χρηματοδότηση για ανάγκες σχολείων

• Τα χρήματα είναι πολύ λίγα σε σχέση με τις ανάγκες των σχολείων.

• Να γνωρίζει η σχολική κοινότητα κάθε σχολείου, με την έναρξη της χρονιάς, τι ποσό του αναλογεί και στο τέλος της σχολικής χρονιάς να ξέρει αν του περίσσεψαν χρήματα ή χρωστάει. • Δεν ξεκαθαρίζονται τα λειτουργικά από τις δαπάνες συντήρησης. • Ανάγκη απολογισμού από το Δήμο για το τι κάνει κάθε χρονιά. • Πρέπει να γίνεται άμεση απόδοση στις Σχολικές επιτροπές των επιχορηγήσεων. • Επίκειται αλλαγή στις σχολικές κοινότητες αφού σύμφωνα με νομοσχέδιο καταργούνται οι Σχολικές Επιτροπές

5) Δαπάνες συντήρησης και επισκευής

ΣΗΜΕΡΑ:

Στην αρμοδιότητα του Δήμου εμπίπτουν θέματα λειτουργικών εξόδων, επισκευών και συντηρήσεων των κτηρίων.

Συνήθως έρχεται επιπλέον χρηματοδότηση από το κράτος για την συντήρηση και επισκευή των κτηρίων η οποία όμως δεν επαρκεί.

ΠΡΟΤΑΣΗ:

Είναι εμφανής η ανάγκη για πληροφόρηση σχετικά με το ποσό που αναλογεί σε κάθε σχολείο για επισκευές και συντηρήσεις. Πρέπει να δίδεται προτεραιότητα στην ασφάλεια. Επίσης να υπάρχει αυστηρά τηρούμενο πρωτόκολλο επισκευών σε κάθε σχολείο.

6) Ανάγκες Προσωπικού

ΣΗΜΕΡΑ:

Διαφαίνεται μία σχετική έλλειψη σταθερότητας του εκπαιδευτικού προσωπικού και η κατάσταση αυτή είναι σαφές ότι έχει δυσμενείς επιπτώσεις στην στελέχωση των σχολείων.

Το εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό που συμπληρώνει το εκπαιδευτικό έργο υποστηρίζοντας τους μαθητές (π.χ. ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, σύμβουλοι επαγγελματικού προσανατολισμού), το προσωπικό που υποστηρίζει το διοικητικό έργο του σχολείου (π.χ. γραμματείς) και το προσωπικό που καλύπτει λειτουργικές ανάγκες της σχολικής μονάδας (π.χ. καθαριότητα, φύλαξη, επιστασία κ.λπ.) βρίσκεται σε παντελή έλλειψη.

ΠΡΟΤΑΣΗ:

α) Αναγκαίος ο διορισμός εκπαιδευτικών για παράλληλη διδακτική στήριξη καθώς και ύπαρξη ψυχολόγων στα σχολεία.

Σε κάθε σχολείο υπάρχει ανάγκη για τουλάχιστον έναν σχολικό βοηθό και βοηθητικό προσωπικό (π.χ. τραπεζοκόμοι, σχολικοί τροχονόμοι) με σταθερή και μόνιμη σχέση εργασίας. Ειδικότερα οι τραπεζοκόμοι είναι αναγκαίοι καθώς τα παιδιά που παραμένουν στο ολοήμερο χρειάζονται κάποια βοήθεια. Αυτό σαφώς δεν αποτελεί αντικείμενο εργασίας των δασκάλων. Ο τραπεζοκόμος πρέπει να διαθέτει κάρτα υγείας, να είναι μόνιμο προσωπικό και να βοηθάει στο ζέσταμα και σερβίρισμα του φαγητού καθώς και στο τάισμα των μικρότερων παιδιών.

β) Οι καθαρίστριες καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Επομένως, είναι απαραίτητη η έγκαιρη τοποθέτησή τους στα σχολεία και η μονιμοποίησή τους σε θέσεις αορίστου χρόνου καθώς καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες.

7) Μεταφορά μαθητών

ΣΗΜΕΡΑ:

Πολλοί μαθητές του Δήμου αναγκάζονται να μετακινούνται για να μεταβούν στο σχολείο τους. Για παράδειγμα από την περιοχή του Σχιστού μεταφέρονται στο χώρο των 88 στρεμμάτων όπου βρίσκονται συγκεντρωμένα Λύκεια του Κορυδαλλού. Το κόστος είναι υψηλό.

ΠΡΟΤΑΣΗ:

Χρήση των αστικών λεωφορείων, ελεύθερα για όλα τα παιδιά, τις ώρες προσέλευσης (7-9 π.μ.) και αποχώρησης (12-2 μ.μ.) αυτών από τα σχολεία που παρουσιάζουν αυτή την ανάγκη.

Τέλος, σας υπενθυμίζουμε ότι για εμάς, ο σχεδιασμός, η πρόληψη, η ετοιμότητα και ο συντονισμός όλων είναι καθοριστικός προκειμένου να αποφευχθούν πιθανές καταστροφές που μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο ακόμα και την ανθρώπινη ζωή.

Στις αρχές Σεπτεμβρίου, κάλεσα τη σημερινή δημοτική αρχή να ενημερώσει άμεσα και τεκμηριωμένα, δημοσίως, τόσο εμένα, όσο και τους δημότες του Κορυδαλλού που αγωνιούν, ενόψει της έναρξης της σχολικής περιόδου, για την ασφάλεια των παιδιών:

1. Πόσα και ποιά σχολεία υπέστησαν (και ποιες) ζημιές και καταστροφές λόγω της βροχής;

2. Ποιες ενέργειες έχουν γίνει για την αντισεισμική προστασία των σχολείων;

3. Γιατί δεν έχει γίνει αντισεισμικός έλεγχος;

4. Γιατί καθυστερεί τέσσερα χρόνια ο διαγωνισμός για την πυρασφάλεια των σχολείων; Πόσα και ποια έχουν πάρει αντίστοιχο πιστοποιητικό;

5. Έχουν εφαρμοστεί οι οδηγίες του Οργανισμού Αντισεισμικής Προστασίας; Αν όχι, γιατί;

6. Για πόσα και ποια σχολεία έχουν γίνει μελέτες στατικότητας, μελέτες άρσης επικινδυνότητας;

7. Γιατί δεν έχει γίνει τίποτα για την πρόσβαση ατόμων με κινητικά προβλήματα;

Μέχρι σήμερα δεν υπήρξε καμία απάντηση.

ΣΤΕΦΑΝΟΣ Γ. ΧΡΗΣΤΟΥ

Μαζί με τη Δημοτική Αρχή, αναμόρφωσε πλήρως προς το καλύτερο τον Δήμο του Κορυδαλλού, με σωστή οργάνωση και προγραμματισμό, εργατικότητα και παρεμβάσεις σε καίριους τομείς.